Patrick is born in 1958, in Tyreelin, close to the border with Northern Ireland. At first glance, all is as it should be in this dreamily picturesque little place. But appearances are deceptive, to say the least. Patrick is a foundling the result of a slip-up on the part of the village priest. His mother, who was working for Father Bernard as a housekeeper before she was raped by him, disappears soon after his birth.