I will tell you words in blue, the words my eyes speak so true. The celestial sounds of Jean-Michel and Christophe helped to transport director Alain Corneau into the world of his film, LES MOTS BLEU. Based on Dominique Mainards novel, Leur histoire, the film tells the story of a lack of communication that evolves into a love story. It was particularly exciting to place her between the two actors Sylvie Testud and Sergi Lopez. She is carried along by events, she is the only real adult in this story and her maturity is expressed solely by her gaze, which adds to the magic of cinema.
Sergi Lopez, Camille Gauthier and Alain Corneau roaring with laughter in the VIP Club, the camera seems to laugh with them. Lopez and Gauthier, along with Sylvie Testud, form the main cast of Corneau's Competition entry Les Mots Bleu.