Director Park Chul-soos latest film is based on actual events that occurred in Korea. The starting point for his film is a newspaper article about a married woman who was charged with having violated an underage man. This absurd-sounding criminal offence comes about as a result of a Korean law that makes sexual contact between adults and youths illegal and, in Korea, one does not come of age until twenty.
This cinematic amour fou revolves around thirty-two-year-old Moon-hee and a nineteen-year-old secondary school pupil named Hyun. After being sentenced to one hundred days of community service, the attractive Moon-hee decides to end her relationship with her underage lover. However, the young man isnt easily deterred. When sensation-hungry reporters start stalking the couple, they take off together and hide in a small hotel.