When Adam and Naseema meet at work for the first time their mutual attraction is immediately apparent. Utterly bemused by Naseemas temperament as well as by her beauty, Adams prejudices soon begin to waver in the face of her charms. Before long he finds it impossible to repeat, parrot-fashion, the preconceived opinions of his relatives.
Faced with the task of choosing between his family and his beloved, Adam chooses Naseema, and a difficult time full of hostility and conflict begins for the young couple. But Adam and Naseemas private bliss is not enough to sustain their relationship. If their love is to survive they must somehow surmount the deep-seated prejudices within their community.