Kirghiz director Ernest Abdyshaparovs feature film debut uses an episodic form to tell a number of stories about the inhabitants of a small Kirghiz village during the ten years following the end of the Soviet Union. These are tragicomic tales of politics and religion, tradition and modernity, pride and honour.
Its plain to all the villagers that nothing in life seems to have very much to do with what is right and just any more and they express as much to their village administrator, Kabylbek. They dont have much faith in a better future, nor do they particularly believe in a just God. Regardless of what Allah or Jehova might think, the villagers decide theyd rather devote themselves to earthly pleasures. However, in spite of all their bitter complaining and their nostalgia, life seems to go on as usual; some managing to take great advantage of the situation and others less so.