These are the methods by which Judaism is trying to rule the world, one theory argued. Like so many before them, including Hitler, advocates of this particular theory were referring to a book entitled the Protocols of the Elders of Zion even though it had already been shown to be a hoax in 1921. At the time it was exposed, the reasons as to why the work was fabricated in the first place were also explained in detail. This fictional work was written at the end of the 19th century at the command of the Russian Czars secret police; the aim was to make Jews responsible for the situation in pre-revolutionary Russia. However, members of the extreme right and anti-Semitic groups still use the work as evidential proof.
In PROTOCOLS OF ZION, documentary filmmaker Marc Levin sets off on a journey across the USA in an effort to understand people who believe in such conspiracy theories and who are familiar with this book.