Like former Beach Boy Brian Wilson, who shunned audiences and the media for years, Daniel Johnston also often turned his back on the limelight (albeit not always voluntarily), which meant that his rare, legendary live appearances such as at the Volksbühne in Berlin in 1999 or his gig at the Knitting Factory in New York in the year 2000 were greeted with particularly frenzied enthusiasm.