The aim of the current quest is to find the shark that killed Steve’s partner and avenge his death. The other members of Zissou’s crew are: the impenetrable Ned, who could be Steve’s illegitimate son; a heavily pregnant reporter named Jane Winslett-Richardson; German cameraman Klaus Daimler; Zissou’s wife Eleanor, who is generally believed to be the brain behind “Team Zissou”, as well as Pelé, who has a penchant for rendering David Bowie songs in Portugese.
Wes Anderson’s turbulent comic adventure story of revenge, love and treachery on the high seas is brimming over with crazy ideas, loveable eccentric characters and incredible situations that never fail to surprise.