Harrelson last seen fighting for the legalisation of marihuana in Ron Manns previous documentary, GRASS is convinced that social change is always the result of an individuals efforts. For this reason, Harrelsons bus trip is full of encounters with people whose approach to life and making a living are somehow exemplary. Hence, we meet a paper manufacturer who doesnt chop down trees; an organic farmer who regards the environment as his natural partner and a university lecturer who teaches other activists how to use humour as a strategic weapon. For Woody Harrelson, the attitudes of these people are the first steps in the right direction towards improving the current state of the planet. Naturally, we need to go a lot further, says Harrelson in this documentary, at the end of which the viewer is comforted to learn that No hippies were harmed in the making of this movie.