Unterwegs nach Cold MountainThings are just as difficult for Ada, who once lived a sheltered existence but must now fend for herself. She is struggling to save her fathers farm from ruin and protect it from attack. To her surprise, she receives assistance in the shape of a drifter named Ruby, who soon captivates Ada with her independent spirit and common sense approach to life. Ruby teaches Ada how to assert herself and have faith in her own will power. Their search for a home and their need to find peace in turbulent times brings these three individuals together. Painting a broad canvas, Anthony Minghellas COLD MOUNTAIN tells the story of the founding of the United States of America.