Born in Rome, Italy in 1968, she has lived in Morocco, Hong Kong, the Congo, Switzerland, Milan and London. In 1995, she returned to Rome and worked as a researcher and production assistant in documentary and advertising. She filmed and produced ¡Viva la Pepa! (Give Us Back the Constitution) about the social crisis in Argentina and made Sei Uno Nero about a radio station involved in the prevention of AIDS and malaria in Malawi. Her first feature-length documentary, Letters from the Desert (Eulogy to Slowness), screened at 80 festivals and won 21 awards.