Young people living in a children’s home in Mecklenburg talk about their unstable home situations and domestic violence. Many of them have alcoholic parents and some are in danger of going down the same path. They speak openly about the past and their hopes for a better life. The documentary follows the young men and women within the group and in search of personal space. A party to start the summer holidays marks not only the end of the school year – it also means that an entire class will be taking leave of the home forever. Due to censorship, the film could not be shown until after 1990.