Born in 1981, he lives and works in Cologne, Germany. He worked as a freelance writer as well as stills photographer and assistant director for filmmakers including Romuald Karmakar. Between 2004 and 2007 he studied film directing at the Internationale Filmschule Köln followed by work as a freelance director of television programmes including for children and young people. His documentary series Schnitzeljagd im Heiligen Land won the Grimme Award.