Born in Southampton, Canada in 1964, he attended film school in Toronto and studied film theory at York University. His film Hustler White screened in the Panorama in 1996 and was his first international cinema success. His work has often featured in the Berlinale, most recently Pierrot Lunaire which screened in the 2014 Forum Expanded and won the Teddy Award. He has also directed numerous music videos and theatre plays and contributes writing and photographs to international magazines, newspapers and websites. His work as an artist has appeared in numerous international exhibitions.