Born in Soest, the Netherlands in 1984, she founded a studio in Amsterdam for illustration and animation in 2007 where she works on her own personal as well as on commissioned projects. In 2016 her debut short animation Zeezucht (Jonas and the Sea) also screened in the Berlinale Generation programme.