Parasha, a “country bumpkin” has difficulties finding her way around in Moscow's bustling streets. But then, by chance, she encounters an acquaintance, who puts her up. She has just arrived from the remotest province, only to find herself in a metropolitan anthill. Almost every conceivable aspect of life is lived out in the hallway of the house in Trubnaya Street. Having no trade-union connections, Parasha gets a job working for a hair-dresser, who immediately starts exploiting her. An amateur dramatic performance at the workers' club, a confusion of names in an election to the city soviet, and a triumphal march through the streets of Moscow change her life profoundly.