The 2011 Retrospective presents three documentations on Ingmar Bergman that Swedish filmmaker Stig Björkman shot or compiled. In 1970 Björkman accompanied the preparations and shooting of BERÖRINGEN/THE TOUCH, which had its premiere in the following year. Supplementing the material he shot is a long interview he made with the director at the end of November/beginning of December 1970. He also spoke with the actors Bibi Andersson, Max von Sydow and Elliott Gould. We see them and the rest of the film crew during the planning and shooting of the film.