Urania remembers it all now. She also recalls the three conspirators who wanted to liquidate the dictator in 1961. Amadito could not forgive Trujillo for having put his loyalty to the test and forcing him to murder his fiancées brother, who was charged with revolutionary activities. Antonio de la Maza wanted to take his revenge for the murder of his younger brother at the hands of the dictator. The third conspirator, known as the Turk, was a devout Catholic, who could no longer bear to let Trujillos crimes go unpunished. When the US government withdrew its support and the church openly condemned him, this marked the beginning of the end for Trujillo.
Based on a novel by Peruvian writer Mario Vargas Llosa, this political thriller is both a portrait of an era as well as the profile of a family that describes the situation for those living under a dictatorship.