The Filipino documentary filmmaker was born in 1989. In her work, she is particularly interested in examining how transformations in life can be effected by mundane everyday actions. An alumna of the European Doc Nomads programme, she co-founded Svemirko Film Productions with Taiwanese director and producer Fan Wu in order to create a platform for author-driven documentary films. Last Days at Sea is her first feature-length film.