Born in Nigeria in 1981, he grew up in Nigeria and Denmark. After studying at the Danish School of Art Photography Fatamorgana in Copenhagen, he moved to Berlin in 2004 to take a cinematography degree at the German Film and Television Academy Berlin (DFFB). In 2013, he graduated with the documentary film Portrait of a lone farmer, which screened at numerous festivals and won awards including the 3Sat award for best documentary at the Duisburger Filmwoche and the Africa Movie Academy Award. He participated in Berlinale Talents in both 2015 and 2018.