Born in Belgrade, Serbia (former Yugoslavia) in 1972, he studied theatre during which time he made several short films. He co-founded the Baš Čelik production company with other young filmmakers. In 2001, he made his debut feature film, Apsolutnih sto, which won a number of awards at several international festivals. His films Klopka and Krugovi both screened at the Berlinale. He lectures in film and television directing at the University of Arts in Belgrade.