Over the last 15 years, the bloody military regime that ruled Argentina from 1976 to 1983 has been referred to as a "civic-military dictatorship" due to the heavy involvement of civil sectors in its operations. Those linked to big factories and companies were the main beneficiaries of the economic policies of the period. These companies actively contributed to the repression of workers and union delegates and even to the tragic count of the 30,000 "desaparecidos".
Jonathan Perel's documentary is as precise as possible about this complicity with death and terror. His method is disarmingly simple, but also clear, powerful and conclusive. The film is structured as a series of steady, handheld long shots recorded from inside a car parked in front of these companies all over Argentina today, most of them still active. On the soundtrack, we hear the voice of Perel himself casually reading out excerpts from a book never printed: the 25 case studies which make up the report by the Ministry of Justice and Human Rights demonstrating corporate accountability in the repression of workers. His gaze is akin to that of private detective determined to prevent these companies from eluding justice.