The director studied economics and history at Boğaziçi University in Istanbul and holds a doctorate in modern Turkish history. His debut feature film, Beyond the Hill, screened in the Berlinale Forum, won the Caligari Film Prize and received a Special Mention from the Best First Feature Award Jury. Frenzy premiered in Venice where it won the Special Jury Prize. His work was presented in the Berlinale Competition for the first time with A Tale of Three Sisters. In addition to being a filmmaker, he is the artistic programmer of the Cinematheque Istanbul.