The London based director is celebrated as one of the biggest filmmaking talents to emerge from the Netherlands in recent years. Born in Tokyo in 1989, he studied at the European Film College in Denmark and graduated from the Netherlands Film Academy in 2013. Mees was twice nominated for a Crystal Bear at the Berlinale for his short films A Hole in my Heart and Even Cowboys Get to Cry. Mees won two Golden Calves (Netherlands Film Festival) for his film We Will Never Be Royals. He was selected for the Cinéfondation Résidence by the Cannes Film Festival, where he wrote his first feature film, Paradise Drifters, which premiered at the Berlinale in 2020.