Elfi Mikesch, born in 1940 in Judenburg, Austria, has lived in Berlin since 1964. She works as a photographer, cinematographer, director and lecturer. She has been making feature and documentary films since 1976. As a cinematographer, she has worked for Rosa von Praunheim and Werner Schroeter, among others. In 1984, she founded the independent production company Hyena Films with Monika Treut. Her work has been honoured with several retrospectives. In 2014, she received the Teddy Award for her lifetime achievement; for her 80th birthday, Rosa von Praunheim dedicated the book vis-à-vis to her.
Monika Treut, born in Mönchengladbach in 1954, has been shaping Queer Cinema in Germany and around the world for over 40 years with her playful and subversive feature and documentary films. She studied in Marburg and completed a PhD in literature. Her multi-award-winning films have been screened internationally in retrospectives. In 2017, she received the Teddy Award for her lifetime achievement. She teaches at universities in California and New York and has been Deputy Professor of Media at the University of Hildesheim from 2018 to 2023. In 2025, she was awarded the Helmut Käutner Prize.