The filmmaker was born in 1986 in Córdoba, Argentina. She studied literature at the University of Córdoba and currently teaches at the Universidad Nacional de Tres de Febrero in Buenos Aires. Her debut feature film, El silencio es un cuerpo que cae, premiered at the International Documentary Film Festival Amsterdam in 2017 and went on to win several awards and screen at more than 70 international festivals. Playback. Ensayo de una despedida was selected for Berlinale Shorts in 2020, won the Teddy Award and subsequently screened at 130 festivals around the world.