The filmmaker grew up in Budapest, Hungary where she studied visual arts, fashion and then animation. Her first short film Entropia premiered in Berlinale Shorts and won the Teddy Award. Her following short, 27, screened at Cannes and won the Short Film Palme d’Or. In 2025, she participated in the Cinéma de Demain residency and continued developing her new projects in Los Angeles with the support of a grant from the California Institute of the Arts. Her work explores the boundaries between tradition and experimentation.