The Mexican director, screenwriter, editor and producer studied at the Centro Universitario de Estudios Cinematográficos (CUEC) in Mexico. His work focuses on queer desire and tells stories of heartbreak and rage set in Mexico City and its peripheries. He is a founder of the Cooperativa Cinematográfica Morelos and the Mil Nubes-Cine production company. Mil nubes de paz cercan el cielo, amor, jamás acabarás de ser amor was his debut feature film in 2003 and won a Teddy Award at the Berlinale. In 2009, Rabioso sol, rabioso cielo also won a Teddy.