The Finnish director made a number of short films and television series before her debut feature film, the horror drama Hatching. The film had its world premiere at the Sundance Film Festival, was named the eighth best horror movie of the year 2022 by Rotten Tomatoes and won awards including the Grand Prize and the Youth Jury Award at the Gérardmer Film Festival in France, the prize for Best Special Effects at Sitges and three Jussi Awards in Finland.