The Lebanese-French filmmaker and video artist has already made a number of films that have met with festival success. Her feature films Maarek hob, Un homme perdu, Peur de rien and Passion simple were selected for Cannes, San Sebastián, Toronto, Busan and Locarno. Her documentaries and film essays have won awards including the Golden and Silver Leopard at Locarno and the Prix Albert Londres. Her video works have been exhibited in museums including the Centre Pompidou and presented at the Venice Biennale.