The director was born in Tunis and moved to France to study literature at the Sorbonne followed by film directing at La Fémis. Her feature debut film, À peine j’ouvre les yeux, premiered at the 2015 Venice International Film Festival where it won several awards; the film went on to receive more than forty international prizes. Her second feature, Une histoire d’amour et de désir, was selected as the closing film for the 2021 Semaine de la Critique at Cannes. À voix basse is her third feature film.