The director studied architecture at the University of Southern California. His debut feature film, Ballast, was selected for the 2008 Berlinale Competition, won the US Dramatic Directing Award at the Sundance Film Festival, numerous other Best Picture and Directing Awards and four FIPRESCI Prizes. Queen at Sea is his second feature film. He lives and works in Los Angeles.