<em class="film">Mondial 2010</em> examines institutional borders in today’s Middle East. Using video as an apparatus, it traverses borders imposed on people beyond their control. Framed as a travel film along a trajectory that does not allow travel, it follows two male lovers in a context where homosexuality is a punishable felony. Shot with a hand-held camcorder, <em class="film">Mondial 2010</em> adopts the aesthetics of a travelogue, normalising the abnormal, and by doing so creates its own universe of possibility. It is a shift from mainstream, passive representations of the Palestinian/Israeli conflict that place the victim/oppressor at the forefront of the produced imagery. Instead, the film glides across this conflict with an upper hand.