Heysel Stadium, Brussels, May 1985. Thirty-year-old Marie, daughter and press attaché of the mayor of Brussels, attends the European Cup Final between Juventus and Liverpool FC with her parents. Also present is 31-year-old Luca Rossi, a journalist covering the match for Italian TV, accompanied by family who have arrived from Italy. Before kick-off, hooligans go on the rampage. Dozens of people die; chaos ensues. While continuing to report, Luca searches for his family. And Marie has to step in for her father who, drunk and overwhelmed, is no longer capable of taking command. The politicians and police are faced with the question: cancel the match or let it go on? As fear takes hold that stopping the game could escalate the situation further, a questionable decision takes shape.
The Belgian-Romanian director was born in Bucharest. She made her documentary debut in 2014 with Waiting for August which won several awards and was nominated for a European Film Award. Her first fiction feature, La Civil, which was developed at the Cannes Cinéfondation and co-produced by the Dardenne brothers and Cristian Mungiu, won the Prix de l’Audace in Un Certain Regard at Cannes. Her second feature, Traffic, won the Warsaw Grand Prix and was Romania’s entry for the Oscars. Heysel 85 is her third fiction feature.