Bigum + Björge is a Danish artist duo based in Berlin, consisting of Anders Bigum and Gry Björge. Their shared practice began during an artist residency in Spain in 2022. Back in Berlin, they further developed their artistic practice, and in 2024 they presented their first solo exhibition at La Plataforma in Barcelona. They began working with 16mm film as an extension of their analogue practice, which led to a three-month residency at Filmverkstaden in Vaasa, Finland, in spring 2025, where they continued exploring 16mm film and expanded cinema performance.