The actor and director began his career as a camera assistant, schlepping thousand-foot film magazines from set to camera truck. He was fired from a McDonald’s commercial for “eating fries wrong”, but hired by Rian Johnson to act in Brick. This marked the beginning of a long friendship and working relationship, and he has acted in all of Johnson’s films ever since. He more recently found himself behind the camera; his directorial debut Blood Relatives was released in 2022.