A self-taught filmmaker, Mona Bauer (Achache) began her career as an assistant director and script supervisor, working in both fiction and documentary. Her debut feature, Le hérisson (The Hedgehog), was an adaptation of the novel of the same name by Muriel Barbery. The film was commissioned before the book’s runaway success and became a hit in French cinemas. She has directed more than twenty films for TV, dramas, documentaries and series episodes, and her docudrama Little Girl Blue was nominated for three Césars after premiering in the Official Selection of the Cannes Film Festival.