“How do various generations experience the uncertainty, the disorientation and the reconsideration of East Germany’s old values?”, asked the East-West German documentary film collective Blick ins Land. In their questioning of workers, schoolchildren, border guards and police, a teacher and an East German state security (Stasi) officer about their experiences and feelings, the collective provided an unvarnished look at the downsides of the “splendid happiness”.