Pierre Delacroix is the only Black writer at broadcaster CNS. With the channel in crisis, his boss tasks him with creating a spectacular “N word show”. He comes up with the “New Millennium Minstrel Show”, featuring racist tropes including, among other things, Black actors in blackface. Delacroix hopes it will cause a furore and get him fired. But instead, the show, for which he hires two homeless Black street performers, becomes a huge hit and its tap-dancing main man an overnight star. When that star is then kidnapped by a radical hip-hop group calling for Black liberation, a wave of violence is unleashed that also engulfs Delacroix.
Referencing a quote from his film Malcolm X (1992), Spike Lee’s nasty media satire portrays how all the Black protagonists, alongside a host of Black actors and comedians from Hollywood history who we see in film clips, get and got bamboozled. Cast with luminaries including Mos Def and Savion Glover, it is a scathing indictment of the unrelenting racism in American popular culture.