Following the full-scale invasion of Ukraine in 2022, many people in Russia face a weighty choice: military service, prison or exile. Margarita, Yuri and their friends refuse to comply with the regime and leave the country in search of a new home. They no longer have a place to which they can return, nor one where they feel truly welcome.
The Austrian filmmaker of Hungarian and Lebanese descent studied fashion design at ESAA Duperré in Paris and film editing at INSAS – Institut Supérieur des Arts in Brussels. He makes both fiction and documentary films. His feature-length fiction debut Domaine, starring Béatrice Dalle, premiered at the 2009 Venice Film Festival. His films Brüder der Nacht, Si c’était de l’amour and, most recently, La Bête dans la jungle, have all screened in the Berlinale Panorama. He lives and works in Paris.