Seventeen-year-old Sara is hiding a secret during a school trip. When the trip spirals out of control and she witnesses her friend Lina being sexually assaulted, the two girls try to break the cycle of casual violence. This seals an everlasting bond between them.
Born in Skopje, in what is now North Macedonia, in 1987, the director and screenwriter has made several short films that have screened at festivals around the world. Her work has gained international recognition for its precise storytelling, emotional restraint and focus on social realities. She is a Berlinale Talents alumna. 17 is her debut feature film.