Yusuke Iwasaki was born in 1993 and graduated from Keio University Faculty of Literature. He joined Tohokushinsha Film Corporation in 2017 and made his directorial debut with a commercial in 2019, winning the Grand Prix in the Film category at the 63rd ACC Creativity Awards, Japan’s largest commercial festival. He is known for his static, alienating style centred on dialogue-driven drama. In 2024, he wrote, directed, and released his first short film, Void. The film was selected for numerous festivals including the 53rd International Film Festival Rotterdam.