Born in Belgium in 1976, the director studied audiovisual arts at the LUCA School of Arts in Brussels. She directed three short films including Dura Lex, which won a number of awards at international festivals. Her debut feature film The Best of Dorien B. screened at more than 25 festivals around the world and won several prizes. She directed five episodes of the TV series Red Light which won two awards at Canneseries. Most recently, she directed all six episodes of Juliet, a TV mini-series. Dust is her second feature film.