In the snowy coastal city of Niigata, which is blanketed in grey skies and the roar of winter waves, Daichi, a boy who lost his voice under the tyranny of his father in early childhood, lives in a prefab room on the rooftop of an old multi-tenant building with his mother, Aki. She works in the nightlife trade, pours her earnings into men and is rarely home. The days of the two are defined by their extreme poverty and deep separation from society. The shy and withdrawn Daichi is searching for small traces of solace and love, yet finds no place to belong. Aki, now suffering from severe liver cirrhosis caused by years of alcoholism, moves with Daichi into the home of her sister, a devout follower of a new religious sect. There, Aki endures oppressive demands from her controlling lover, but clings to him even as she is harmed, while Daichi can do nothing but watch. Then, a faint light shines into his life: he experiences a sudden, breathtaking love and his fate, buffeted by forces far beyond his grasp, begins to shift.
Born in 1992 in Niigata, Japan, he studied at Bunka Fashion College and began his career as a stylist before turning to film. At 23, he directed his debut feature film, Vanitas, which screened at the Hong Kong International Film Festival and won the audience award at the Pia Film Festival in Tokyo. His theatrical debut, Sasaki in My Mind, premiered at the Tokyo International Film Festival and won several newcomer awards. 2024 saw the release of The Young Strangers, a co-production between Japan, France, South Korea and Hong Kong for which he also wrote the screenplay.