Inside her family’s Chinese takeaway in a small Welsh seaside town, little Feifei bustles back and forth, until a sad discovery stops her: her beloved goldfish has jumped out of its bowl. Why would a fish leap from its own bowl? Feifei does not understand. Her Mum tries to console her with a Chinese folktale about fish and dragons, but Feifei is not buying it. She has written letters to Santa Claus, but never once asked a dragon for presents. After all, she has never been to China. Wandering through the town, Feifei embarks on a journey of her own. By the sea, glowing waves gently carry an answer to shore: when she sees the “dragon”, myth is no longer just myth. It becomes a way of making sense of the world.
Born in the Gobi Desert in the Uyghur Autonomous Region of China, said to be the world’s furthest point from the sea, where Asia and Europe meet. This is the West of the East and the East of the West – just like her films. After graduating with an MFA from New York University, she premiered her short film What Do You Know About the Water and the Moon at Clermont-Ferrand; the film went on to screen at over 40 festivals. Alongside her work as a fiction filmmaker, she also directs commercials for products ranging from cars to detergents.