Tizza Covi was born in Bolzano, Italy in 1971. Rainer Frimmel was born in Vienna, Austria in 1971. They have been collaborating since 1996 in film, theatre and photography. Their work often features at the Berlinale, including Babooska in the Forum, which won the Wolfgang Staudte Prize; La Pivellina in Generation and Der Glanz des Tages in Perspektive Deutsches Kino. Their film Aufzeichnungen aus der Unterwelt screened in Panorama and won a Special Mention from the Berlinale Documentary Award Jury. Tizza Covi was a member of the Encounters Jury in 2024.