The director (she/her) was born in Mersin, Turkey in 2001. Having been introduced to the theatre at an early age, she participated in various amateur productions. She has a bachelor’s degree in radio, television and cinema from Kadir Has University where she directed several short films. Her screenplay for the short Yerçekimi won Best Screenplay at the Luma Film Festival and an honorable mention at the Izmir Short Film Festival Film Lab. The project was also selected for Meetings on the Bridge and the Istanbul Film Station Lab.