The screenwriter and director first achieved success at international festivals with her short films including Fry-Up, which was presented in the Berlinale Generation. Her debut feature film, Scrapper, premiered at the Sundance Film Festival where it won the World Cinema Grand Jury Prize: Dramatic. It went on to be nominated for a BAFTA Award and 14 BIFAs. She wrote and directed all eight episodes of Mint.