Born in 1986 in Tallinn, Estonia, the writer, artist and film director studied audiovisual art at the Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam and animation at the Estonian Academy of Arts. He has written and illustrated three children’s books, two of which – “Öömõtted” and “Leiwamasin” – received awards in the annual Best Designed Estonian Books competition. In 2021, he directed the stop-motion animated short A Most Exquisite Man which has won several awards and has been selected for over 30 international film festivals.