Paco is 15 and lives in a working-class neighbourhood in Guadalajara with his grandmother Pina, a seamstress who supports them both with her work and steady presence. Paco spends most of his time with Andrea, his best friend, with whom he shares school days, walks through the neighbourhood and moments of closeness where he feels free to express himself. At home, Paco observes Pina’s world: the rhythm of her sewing, repeated gestures and quiet affection. As she makes him a shirt, Paco begins to feel an unease he cannot fully name about his place and the way he is seen. Without putting it into words, he explores this feeling through small gestures until he has altered the garment his grandmother made for him, cutting it to fit the way he wants to look. During the Catholic church’s patron saint festival in the neighbourhood, Paco wanders through the fair with Andrea and meets Mario, an older teenager who awakens a new and confusing attraction. Between carnival rides and a shared moment in the park, Paco experiences the tension between what he feels and what he dares to show. Back at home, this intimate encounter quietly reshapes his relationship with his grandmother.
Born in Guadalajara, Mexico in 1999, he studied audiovisual arts at the University of Guadalajara. His work approaches cinema from a queer perspective and within the context of independent filmmaking, with a particular interest in intimate and everyday processes. Cuando llegue a casa is his graduation film and his first short as a director.